Malaysia Tanah Airku....

March 10, 2008

Hidup...!!! Abdul Syukor bin Idrus....



Alhamdullilah, segala penat lelah telah terbalas, akhirnya calon N13 Kuang, Ybhg. Saudara Abdul Syukor bin Idrus, dinobatkan sebagai penyandang jawatan YB dikerusi DUN N13 Kuang dengan mengalahkan Ybhg. Saudara Dr. Badrul Amin Bahron dari Parti Keadilan Rakyat. Walaubagaimanapun kegembiraan ini dicacatkan dengan berita kekalahan Saudara Lee Li Yew untuk kerusi Parlimen P97 Selayang di tangan Ybhg. Saudara William Leong Jee Keen dari Parti Keadilan Rakyat. Dan lebih mendukacitakan lagi apabila Negeri Selangor juga jatuh kepada Parti Keadilan Rakyat. Ini bermakna Barisan Nasional akan bertindak sebagai pembangkang di Negeri Selangor.

Apapun perjuangan masih belum selesai, saya yakin YB. Saudara Abdul Syukor bin Idrus akan meneruskan perjuangan dan sumbangan serta janji beliau kepada penduduk di DUN beliau. Malah hampir 60% janji beliau telah dikotakan semasa kempen sedang berjalan. Kalau dilihat banyak jalan dan lorong di DUN Kuang sudah berwajah baru, malah limpahan lampu-lampu di lorong-lorong yang berselirat di Dun Kuang ini turut menyerikan keadaan.

Diharapkan YB. Saudara Abdul Syukor bin Idrus, akan merapatkan Barisan, dan memulakan tugas beliau. Yang paling penting jangan lupa kepada pegundi-pegundi beliau. Jasa-jasa petugas-petugas juga harus dihargai dan tidak diketepikan. Tidak kira apajuga yang pernah mereka lakukan sebelum ini kepada YB. Saudara Abdul Syukor bin Idrus, pengorbanan masa dan tenaga mereka kepada YB. Saudara Abdul Syukor bin Idrus harus dikenang. Jangan rosakkan sokongan padu ini, dengan hal yang remeh-temeh.... dan jangan biarkan orang yang konon nya orang terapat YB. Saudara Abdul Syukor bin Idrus mencorakkan perjalan karier politik YB. Saudara Abdul Syukor bin Idrus. Saya percaya, YB. Saudara Abdul Syukor bin Idrus boleh...!!!!!

Tahniah dan terima kasih kepada semua jentera parti yang bertungkus lumus menjayakan PRU kali ini. Bagi kawan-kawan di dalam Parti PAS, PKR dan DAP tahniah atas kejayaan gemilang ini. Sama-samalah kita bekerja untuk rakyat dan mengotakan janji yang diberi.....

p/s: Bagi saya tugas sudah dijalankan, saya harus mengudur diri untuk meneruskan kehidupan harian. Niat saya untuk bersara dari menjadi "hardcore" politik (lebih-ebih lagi di DUN Kuang), dan bergerak sebagai ahli biasa, tapi semuanya bergantung kepada keadaan, yang penting. di saat ini saya mahu berehat sebentar... ;-)...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin