Malaysia Tanah Airku....

Persahabatan Dua Parti

Pada penamaan calun yang lalu, saya sempat merakamkan gambar aksi menarik dan penuh makna, dua orang sahabat yang berlainan parti berbual mesra.....aksi mereka turut menjadi perhatian kedua-dua penyokong parti....



Eleh...jeling-jeling pulok...gopo mu...aku raso mu tak
puah hati sebak mu tak dok pitih nok masok
bertanding.... .



Oit ..mehlah sini, jangan sombong-sombong,
mu macam tak kenal aku..kawan kecek, masa kecik....



Memang terer mu, kecek kelate..., takpelah.. toksah lah..
gaduh-gaduh, lepah ni moh kita pi kena teh tarik weh...
molek lah tu...

p/s: sahabat sejati sukar dicari....

9 comments:

Hasrul Halid said...

tu ler bang... saya merasakan yang berbeza hanyalah 'ideologi' sahaja, sedangkan agama kita masih sama!

Kita patut jadi matang, dalam ertikata lain.. habis musim pilihanraya, lifes back to normal...

amacam?

ayamsabung said...

Wah..... bagus shoot ni....betul kata bro hasrul jangan disebabkan politik ekstrim, kita hilang kemanisan hidup....

Mak Su said...

nak secawen....

de_kerinchi said...

salam hasrul,

betultu, apapun kita masih seagama...dan semoga ikatan ukhwah itu akan kembali pulih selepas PRU


salam ayamsabung

Ya politik ekstrim boleh mengeruhkan keadaan...

salam maksu,

secawan tak cukup, takleh sembang sampai pagi.... ;-)

arsaili said...

kah3x..tu la biasanya penyokong lebih sudu dr kuah

mae said...

persahabatan dua parti...samo2 la kita sain blako...

ladymariah said...

sama la mcm ladymariah and dekerinchi. kempen tak sama tapi tetap kawan kan? hehehehe.

Mr J@cK said...

dpn umah aku pos BN n PAS sbelah jer,,,

siap g mnum kdai kopi smeja lg...
parti lain2,main dam spapan....

de_kerinchi said...

salam arsaili,

Gaya mesti ada..hihihih


salam mae,

sain, duit kopi ...huhu

Salam ladymariah,

ya.. ladymariah dan dekerinchi tetap kawan, walau berlainan idealogi...

salam j@ck,

betul, kalau kita lihat kat kampong-kampong senario begitu memang menghiburkan...

Blog Widget by LinkWithin