Malaysia Tanah Airku....

February 05, 2008

Irama klasik

Disebabkan saya amat gemar, dengan perkara-perkara yang dianggap klasik maka ,Saya kini sedang mengusahakan satu projek membina blog baru dimana blog ini mengumpulkan bahan-bahan berbentuk lagu, gambar, poster, klip video, keratan akhbar, keratan majalah atau apa sahaja yang berkaitan dengan industri muzik klasik era 1950an sehingga 1980an, di negara kita ini.

Projek ini masih sedangkan dijalankan, memandangkan koleksi-koleki khazanah lama ini terlalu banyak, maka saya akan membuat secara berperingkat-peringkat, buat permulaan saya akan cuba untuk mengupload kazanah lagu-lagu klasik dahulu.Dan untuk itu tuan-tuan dan puan-puan dijemput untuk kelaman blog kazanah pilihan klasik. Bagi siapa-siapa yang ingin membantu dengan menyumbangkan gambar-gambar atau keratan-keratan kazanah lama ini adalah amat dialu-alukan.

p/s: Terima kasih atas sokongan anda untuk memartabatkan kazanah silam.

8 comments:

Anonymous said...

wah...bagusnya...saya kumpul sastera penulisan klasik...encik pula kumpul lagu klasik. saya suka dengar
kalau tak silap saya ada satu blog juga kumpulkan lagu lama, dan menjadi tempat saya mengorek khazanah lama.
http://popoknet.blogspot

hope, apa yang encik usahakan bermanfaat dan konsisten. amin..

Puteri said...

bagus, teruskan..
saya sebenarnya kurang berminat (kurang, bukan tak minat langsung)
walaubagaimanapun, saya tetap sokong
hehe

Mak Su said...

wah... kalau dapt gambar versi black and white ya...?

de_kerinchi said...

Salam bayan,

Ialah saya nak ikut jejak awak, ada beberap alman blog yang mengusahakan nya..macam saudara hasni..maslangnya kita kena download ahulu baru hendak dengar dan ada limit nya.. blog http://popoknet.blogspot pun selalu saya kunjungi tapi ada masalah berat sangat nak masuk blog tu...sekarang sentiasa ada problem loading page...Terima kasih doa itu..insyaallah saya akan konsisten.. ;-)

salam puteri..

saya tahu puteri minat lagu nashid..tapi lagu nashid lama pun apak kurang nya... macam al jawahir, al-mizan dan banyak lagi...

salam maksu,

Kalau gamabar hitam putih tu yang buat nostalgia sikit tu..malangnya saya dapat selamatkan sedikit gambar artis sekitar bangsar dan bukit kerinchi...banyak dah kuning warnanya...dan ada tak dapat cam gambar siapa...yang empunya gambar pun sudah meninggal dunia...

ritaemilia said...

hai dekerinchi, bagus juga usaha ni, banyak yang tak pernah dengar lagu tu.kalau boleh biarlah dia penyanyi asal dengan muzik pun original...saya minat betul lagu lama-lama ni lebih-lebih lagi era 60an dan 70an..
saya sokong sahaja...;-)

PUREBIZ 2006 said...

hmm mungkin rami yg tak tahu sejarah lama al maklum la dah tak de dlm subjek sek skg ni so saya pun tgh mengumpul cerita-cerita dan gambar-gambar lama...ok ler tu kan...

Kenal aku kan PEN??? man sg buloh/paya jaras


so chek gambar ni
http://hids.arkib.gov.my/doc/jilidi/januari/05_01_1971_1980.gif

de_kerinchi said...

salam ritaemilia...


terima kasih atas sokongan....ya kalau penyanyi asal dengan disulami muzik asal memang klasik...


Salam man,

alamak kenal lah , jangan pecah lubang dah..huhhu

Nak promote blog tokey gamat anda dijemput ke laman :

pasti gamat

Anonymous said...

assalamualaikum???


aku rase dah jumpa laman froum untuk peminat2 muzik lama

http://hamlau.proboards44.com/
[Sila lawat lelaman Muzik Nusantara yang anda minati]

mungkin ini bleh membantu

ok

Blog Widget by LinkWithin