Malaysia Tanah Airku....

Maruah di telapak kaki....

video

Apa nak jadi dengan anak-anak kita....Gara-gara seorang pelajar lelaki, pelajar-pelajar perempuan ini sanggup merendahkan maruah diri.Yang pelik nya kawan-kawan di sekelilingnya lansung tidak mahu meleraikannya, malah seakan-akan mengalakkan perbuatan ini. Sambil bergelak-tawa dan bersorak riang bagai menonton sebuah acara hiburan...

Sepatutnya rakan-rakan mereka juga, harus dikenakan tindakan displin kerana menggalakkan perkara negatif berlaku di kawasan sekolah mereka. Kemana perginya para pengawas sekolah...? Pergaduhan yang mengambil masa lama ini, tidak mampu untuk menggalakkan seorang pun pelajar untuk mengambil tindakan memanggil guru mereka...Tindakan pelajar luar memasuki sekolah tanpa kebenaran juga merupakan satu kesalahan.

Ibubapa tolonglah memantau perangai anak-anak kita. Jangan asyik bermain dengan keegoan diri sendiri....kalau anak salah di kata betul....kalau anak buat tak elok , dikatakan fitnah...lama-lama para jiran dan guru-guru pun malas nak ambil tahu hal-hal kebajikan orang lain....


Berita Penuh :

p/s: Sebuah lagi episod dalam siri "maruah anak bangsa ku yang tercalar...".

9 comments:

Mak Su said...

dah tgk gak... kalau ikutkan hati, nak maki hamun je, Nauzubillah.....

bayan said...

malu...tak terkata. bimbang generasi anak-anak kita bagaimana nanti

hakim dirani said...

ya lah, teruk betul. mudahan tak ada lagi kes macam ni.

de_kerinchi said...

salam maksu,

murid akhir zaman....

salam bayan,

itulah zaman kita dah teruk, apa lagi zaman anak-anak kita nanti...

salam hakim dirani

Kita mesti mencegahnya dari sekarang, sebelum ia menjadi barah...

ayamsabung said...

Memalukan mak bapak..orang suruh pergi sekolah ini buat kerja tak senonoh...

ritaemilia said...

anak siapalah agak nya....?

de_kerinchi said...

salam ayam sabung

Bukan pergi sekolah untuk belajar, lain yang mereka buat...


salam ritaemilia

anak manusia...hiihihihi

Mr J@cK said...

eheh...
ok la 2,anti amik name ngan no ic bdak2 2,aku tlg dftar name msk wrestling....

baek xyah skolah da prangai camnie,bangang nyer bdak

de_kerinchi said...

salam mrj@ck....memang caranya macam budak ni takde pelajaran....otak letak mana th..memalukan

Blog Widget by LinkWithin