Malaysia Tanah Airku....

Paklah, memang ada yang tak kena....



Maaflah Paklah ini adalah posting pertama saya yang dok kutuk Paklah, secara terang-terang tapi masih berlapik...memang saya dah tak tahan dengan stuasi semasa ini, apatah lagi melihat berita di TV3 tadi. Apa lagi yang Abdullah Ahmad Badawi a.k.a. Paklah merepek ni. Lagi banyak dia bercakap, untuk membodek diri sendiri, lagi nampak kelemahan pada diri beliau. Sibuk mengajak diri orang lain untuk belajar dari kesilapan dan bermuhasabah, tapi diri sendiri tidak mahu berhijrah.

Bangga sungguh dengan kejayaan tahun 2004 yang dah berlalu, sedangkan kejayaan tahun tersebut adalah hasil dari penghargaan pengundi atas jasa-jasa Tun Dr. Mahathir (TDM) sepanjang pemerintahannya. Yang betul-betul tulin dari hasil buah tangan Paklah ialah tersungkurnya BN pada PRU12 yang lepas.....itu yang perlu diperhalusi....

Tidak cukup dengan kebanggaan diatas, dok sibuk pula menyeru ahli-ahli untuk memperkukuhkan parti, tapi dia, dok kutuk TDM. Masih lagi ada niat tidak elok dalam hati....Masih lagi hendak memecah belahkan UMNO.... Yang lebih memalukan dan ternampak bertapa perasannya Paklah, apabila beliau cuba untuk membandingkan diri sendiri dengan TDM. Kalaulah ikut logik akal, hendak dibandingkan jasa Paklah dengan TDM bagai langit dengan bumi..... jadi buktikanlah dulu projek wilayah "koridor to koridor" yang kononnya hasil idea Paklah tu, baru boleh mendabik dada, itupun baru boleh kenen sipi-sipi....

Persoalannya siapkah koridor tersebut sebelum Paklah bersara....? Kalau tidak siap nanti, pasti orang lain pula akan mendapat nama... Jadi Paklah, terfikir ke pulak hendak sambung khidmat sehingga koridor-koridornya siap....? tapi sebelum tu, sendiri mahu ingatlah.....;-)

Sibuk minta orang lain jangan mengutuk Paklah secara terang-terangan,tapi...yang Paklah dok canang keburukan orang di TV, dengan hit berjuta-juta penonton tu apakah jadahnya....! Tak releven lansung dengan majlis yang sedang berlansung....macam budak-budak....dah takda idea lainkah...? Siapa yang buat skrip ucapan tu Paklah..?

Sedap sahaja dok kata : masa dulu TDM,cakap dia tak mampu mengubah sikap orang melayu, tapi Paklah boleh.... tapi seingat-ingat saya, selama empat tahun ini adakah perubahan pada sikap orang-orang melayu....? Orang melayu kena pijak adalah... Jangan dok cakap sahaja, tapi hasilnya takda.....

Ketahuilah... Paklah *mungkin hanya ada sehingga tahun 2010 sahaja untuk memperbetulkan sikap orang melayu sebelum beliau bersara..... jadi janganlah jadi orang munafik, maka kotakan lah apa yang dikata... Apa yang Paklah kata...?

Paklah kata:

"Tapi saya senyap-senyap dalam diri berkata, kalau saya memimpin....itu yang saya akan usahakan...( mengubah sikap orang melayu)").

Suara latar kata: Hidup Paklah...! Hidup Paklah...!

Saya kata: Ish!... Ish...! Ish...!

*Samada memang bersara tahun 2010, atau terus memerintah atau tersungkur lebih awal dari tarikh tersebut....

p/s: Bosan, meluat, mual.......

3 comments:

azlan said...

De Kerinchi,

Sebenarnya dah lama tak tengok berita tv, dah kebetulan terjumpa di posting saudara, saya gagahkan untuk tengok juga. Rumusannya MENYAMPAH!!!

ayamsabung said...

Paklah kenapa jadi begini, islam hadhari boleh ker kutuk orang....?

xpaklah said...

apo nak di kato.....Paklah hanya berani cakap belakang... nak berdebat secara berdepan jangan haraplah...

Blog Widget by LinkWithin