Malaysia Tanah Airku....

May 09, 2016

Buluh Perindu Berkalimah.........

Assalamualaikum w.b.t.....ini merupakan posting pertama saya di tahun 2014, semoga saya kembali rajin untuk menulis dan terus menulis.."Disebabkan keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan maka posting-posting di blog ini sering tertangguh, malah posting ini sudah dibuat pada 2014 hanya mampu di "publish" pada tahun 2016.. . ;-)". Jesteru itu, hari ini saya nak buat satu posting diluar adat yang agak pelik bagi manusia, tetapi tidak bagi Allah s.w.t....

Semasa saya sakit terkena gangguan-gangguan ilmu sihir (semoga Allah s.w.t..memberi hidayah dan mengampunkan mereka yang terlibat...), banyak perkara baru yang saya alamai dan tempuhi....benarlah kesakitan itu mencuci dosa kita....hampir dua tahun saya sakit, hanya Allah s.w.t...sahaja yang tahu peritnya.

Dengan izin Allah s.w.t...saya diketemukan dengan seorang alim di Batu Pahat, bernama Tuan Haji Ismail bin Haji Saimon, yang kini menjadi salah seorang guru kerohanian saya. Disinilah segala-galanya bermula....tetapi saya tidak ingin lagi menulis tentang perkara ini secara detail buat masa ini, tetapi insyallah saya akan menitipkan catatan-catatan tersebut, pada masa akan datang.

Salah satu pemberian berharga, yang saya terima dari beliau, merupakan empat batang pokok buluh perindu dari jenis cenuai. Menurut cerita tuan guru, dia mendapatkan buluh perindu itu di hutan Pahang, semasa beradu batin dengan seorang petapa disana, yang menurut ceritanya pertapa tersebut berguru pula dengan 7 orang asli dan dipendekkan cerita, hasil dari sayembara itu maka beliau telah diberi hadiah serumpun buluh perindu, untuk di bawa balik.

Selalunya, bukan semua orang boleh dan berjaya menanam pokok buloh perindu, hanya dengan izin Allah s.w.t...sahaja ia akan hidup dan mati.....buloh perindu sukar dibiakkan, apatah lagi selalunya pokok buloh perindu biasanya diberi dalam bentuk tiga atau empat patang pokok atau rumpun yang kecil sahaja. 

Dipendekkan cerita...pada  06/03/2014 yang lepas semua daun pokok buloh perindu yang tumbuh subur dikeliling rumah tuan guru telah membentuk kalimah Allah....subhanallah..... dan difahamkan hanya empat orang murid yang pernah menerima anak pokok buloh perindu tersebut , mendapat bukti yang sama..termasuk saya..Subhanallah..Alhamdullillah ..Allahuakbar...Selawat dan salam kepada junjungan Muhammad Rasullullah s.a.w.....dan sejah tera hendaknya sekalian guru-guru dan ahli salasilah....

p/s: Diakhir zaman ini banyak perkara berlaku dan nyata di mata zahir....jadi jangan dipekakkan telinga , dibutakan mata, ditutupkan pintu hati....ada yang tersurat dan tersirat.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin